inspirationsalster till majtävlingen på Skrotboken


Måndag idag och helgens nattpass är avklarade! Känns skönt kan jag säga! Har varit en väldigt lugn och behaglig helg med trevligt sällskap, det är bra!! Och den här veckan har jag toklyxigt och jobbar bara ett dagpass på onsdag som följs av sommarfest med jobbet på kvällen. Resten av veckan ledigt!! :-)
Nu tänkte jag visa två av inspirationsalstren jag gjorde med det härligt pastelliga sponsorpaketet från designat. Har du ännu inte gjort något bidrag till månadstävlingen så passa på, priset är samma fina paket som vi fick!



Den första LO'n handlar om melodifestivalen som jag tycker är väldigt mycket 80-tal! Eller, det var väl på 80-talet jag grundlade mitt intresse för det spektaklet... :-) Här har symaskinen fått jobba en del, både för att skapa en ram runt layouten och även för att sy fast textremsorna och spetsen runt fotot. Det fina alfabetet i titeln fanns också i paketet och är väldigt användbart!
Nästa alster är mitt premiärförsök till ramkort.



Ljuvliga färger på papprena!! Det var inte så svårt att göra kortet, lite pillrigt bara och en del mätande, men jag tycker det blir himla effektfullt så jag kommer göra flera såna! Det kanske bor en liten kortmakare i mig nånstans långt inne... ;-)

Nu blir det diskplockning och tvättsortering... Måndagsmys... ;-P Och om jag hinner ikväll kanske jag tar tag i veckans SMAJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback