Skrotbokens mini art journal v.10

Shit vad tiden går fort, det har redan varit 2011 i tio veckor!! Idag känns det ju tom som det skulle kunna bli en vår... Solen har lyst och det har drippeti-droppat från taket! Stella var ute och cyklade på kvällen, tills vi insåg att hon hade punka. :-(
Jag har knåpat ihop veckans bidrag till SMAJ. Ordet för veckan var tålamod, något som jag verkligen inte har i överflöd... Kan bli så trött på mig själv för att jag har så dåligt tålamod och ibland blir irriterad på barnen fast jag ångrar mig direkt... Fanns det kurser i tålamodsövning skulle jag kunna tänka mig att gå! Mitt kort blev så här:



Ett åskmoln... Det är jag det! (ibland) ;-P
Har målat med min i helgen nyinköpta cracklepaint i blått... Gillar visst färger och kladd! De vita molnen är mistade med chalkboard glimmermist i vitt. Supersnyggt irl men visst svårt att återge på foto. Åskmolnet är gråmistat. :-)



Solen är lackad med glossy, vilket inte heller syns...



Och tålamodsmolnet fick klar crackle... Som sagt, jag gillar kladd! :-D

Helgen som gick då? Det var som vanligt alldeles underbart jätteroligt!! Tiden går för fort bara! Trevliga människor, världens bästa butik, roliga tävlingar, god mat och framför allt massor av inspiration!! Och jag sålde ganska mycket på loppisen, himla trevligt! Faktum är att jag bara shoppade för loppispengar - det känns riktigt bra! Har inte inträffat förut...

Kan visa några av helgens LO's.
Först ut är en där man skulle inspireras av Tomas Ledins låt "just nu". Det blev helt enkelt en låt om mig just nu.



Fågeln är urklippt ur ett gammalt papper som legat i gömmorna länge, nu kom jag på att jag skulle använda den som mask. Det här var premiären för den vita chalkboard misten som jag blev sjukt nöjd med!



Nästa LO gjorde jag till kittävlingen. Dvs materialet i den goodiebag alla fick skulle användas.



lite närbilder...





Det var nog vad jag tänkte bjuda på så här långt... Mer kommer en annan dag! :-)

Kommentarer
Postat av: maxell

Wow va talande ditt tålamodskort är. Så vackert med crackle och färger och ja helheten.



Papper för fågeln? Undra om jag inte sett en sådan som mask också... har ett vagt minne av det. Å vit chalksspray. Det låter verkligen som något för mig.



Härligt glada färger i den sista layouten. Gör mig glad att titta på och det är bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback