Hemgjorda blommor

Häromdagen hade jag en LO med på Skrotboken, utmaningen bestod i att skapa ett alster och använda en för sig själv ny teknik. Jag kom på att jag läst en beskrivning hur man gör egna blommor i Scrapbooks etc och bestämde mig för att prova. Fördelen med att göra egna dekos är ju att man kan bestämma alldeles själv vilken färg och vilket utseende de ska ha... Så här blev mina blommor;





Tycker att det blev ganska bra! Kruxet är ju om man vill sätta in sin LO i att album... Blommorna är ju ganska höga, men jag antar att det går att korrigera genom att klippa smalare spiraler.

Här hemma har vi sjukstuga. :-( Stella och jag var på simskolan igår, sen skulle vi åka till Maxi och handla. S ville vara i lekstugan medan jag handlade. Under tiden där hade hon blivit hängig och personalen ropade efter mig. Det har aldrig hänt innan! Sen somnade hon i bilen och väl hemma fortsatte hon sova hela eftermiddagen och kvällen. Idag har hon fortfarande lite feber, men är piggare!

Jag har jobbat i veckan, tisdag och onsdag på sjukhuset, ny avdelning! Spännande och lite läskigt... Torsdag till fredag var vi på Vildmarkshotellet på utbildningsdagar och trevligheter. Det var skojigt och intensivt! Jag var helt slut när jag kom hem på fredagen... Och nu väntar en körig vecka, som tur är många kvällar, så jag slipper kasta mig iväg tidigt. (Även om jag blir väckt i ottan av min morgonpigge son)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: maxell

Jag gillar dina snurrade blommor så mycket. De är så rena och fina och ja... helt enkelt vackert underbara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback