Sjukstuga

Fy så tråkigt det är med dessa förkylningstider!! :-( Lillprinsen är förkyld och hostig sedan ganska länge. För några veckor sedan var vi hos doktorn med honom och han fick börja inhalera Airomir, det tyckte han var sådär... Förra veckan var han sämre, så vi fick lägga till Pulmicort. Och i måndags var han ännu sämre, så vi fick höja upp till 3ggr/dag. Igår fick vi åka in igen eftersom han knappt sovit på hela natten och fått feber. Då visade det sig att han även har öroninflammation. Stackars liten. :-( Så nu brottas vi med penicillin två gånger/dag och inhalationer tre ggr/dag. Han är verkligen inte ett dugg glad på sin mamma! Och jag känner mig som om jag vore på jobbet...

Nog om detta!! Jag har varit i nån liten svacka och tycker inte att nåt jag skapar blir särskilt bra. Men igår hittade jag en härlig utmaning som fick mig att tycka att det var lite roligare igen! Ska fortsätta på den idag om jag hinner! Dessutom har jag beställt ett kit till
JP hobbys vårrus, hoppas att det ska sätta lite fart på inspirationen!!

Under tiden kan jag visa en LO som jag gjorde till Scrappizbloggen förra veckan. LottaRos utmanade oss att skapa med lottade färger. Jag fick rosa och vitt. Det är ju inga superovanliga färger för mig, så jag försökte göra det liiite svårare genom att strikt hålla mig till dessa. Fast sen så kom det till en silvrig swirl, men det är ju nästan vitt... ;-P



Nu ska jag sätta mig och scrappa en stund innan sjuklingen vaknar. Ikväll ska vi ha möte för att planera Linköpingscrap. Ska bli kul att träffa tjejerna igen! Och snart är det dags ju!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback