monokromatisk LO

 Nästa utmaning jag antog i bloggpartyt hittade jag hos Cillas insida . Att skapa en monokromatisk LO, väldigt strikt dessutom. Helst inte någon annan färg ens i journalingform... Sånt tycker jag är hur kul som helst!! Men jag gjorde det inte lätt för mig själv heller, utan valde gult. Fick rota väldigt djupt i spillpappershögen för att hitta något gult. Gult är Stellas absoluta favoritfärg, så jag tänkte att det var kul att göra en tavla till henne. Riktigt utmanande att hitta dekorationer också i denna glada färg...
Resultatet blev så här iallafall:

Jag kladdade lite gul akrylfärg på mitt cardstock. Sedan skar jag till remsor av olika spillpapper. Gjorde ett hjärta runt fotot med knappar, men tyckte det såg lite torftigt ut, så jag länsade blomförrådet på gula blommor... Lite gul stickles blev pricken över i. Och såklart de supersnygga thickersarna... Hade Stella i åtanke när jag köpte dem, men det var nog inte riktigt så här jag trodde det skulle bli. Men nöjd är jag iallafall, och en utmaning var det verkligen!! :-)

Jag har nästan bestämt vilken utmaning det blir härnäst... Ha en skön fredag!


Kommentarer
Postat av: Eva G

Vad fint det blev. Hoppas ni mår bra. Kanske vi kan få till nåt pyssel nån dag. Kram

2009-09-18 @ 20:17:34
Postat av: CillaT

Wow så fin layout! "Modigt" att välja gult;) Härliga detaljer och så fint med alla nyanser. Kul att du ville anta min utmaning=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback