Möhippa

Igår blev jag möhippad! När jag satt vid frukostbordet och kollade ut fick jag se några grönklädda figurer med opmössor, munskydd och solglasögon som marscherade fram på gatan och började gå runt vårt hus. Blev ganska nervös kan jag säga och satt och tvekade en stund innan släppte in dem... :-P Väl inne beordrades jag att packa en väska med olika saker. Lyckades tigga till mig att få duscha lite snabbt oxå!
När jag kom ut ur duschen var de civila och jag fick på mig den utrustningen som de haft innan och vi gick genom byn för att sätta oss i bilarna.
Väl i bilen fick jag gissa på diverse olika gåtor som vid rätt svar belönades med en ledtråd om var vi var på väg. Jag tyckte det var svårt först, hjärnan var lite lätt blockerad... Men till slut löste jag alla gåtorna (fick använda en livlina om jag inte minns fel) och jag räknade ut att vi skulle blåsa glas!
Väl framme vid glasbruket i Mantorp fick jag göra några skulpturer, det var svårt och inte riktigt min melodi, men kul att ha provat. Avslutningsvis fick jag göra champagneglas, DET var skitkul!! Och jag tror de blev ganska bra faktiskt, ska få hem dem i veckan!
Efter detta hade vi lite picknick för att sedan bege oss över gatan mot Mantorpstravet. Vi skulle köra ponnytrav!! Hej och hå vad kul det var. Och jag vann!! Finalen var riktigt rafflande, jag och Cicci låg jämsides på upploppet, men jag tog hem det! *stolt* Det var riktigt kul, skulle jag gärna göra igen!

Sedan var det dags för lite ost, kex och vin i solskenet som uppladdning för nästa uppdrag... Jag skulle handla lite mat till kvällen på Citygross. Utrustades med en inköpslista och order om att inte prata med någon och att inte ta några varor från hyllorna, dvs jag fick bara plocka ur folks korgar. Herregud så pinsamt.... Jag var livrädd men gjorde det mycket snabbt och effektivt till de andra tjejernas munterhet, de stod och asgarvade och filmade alltihop, så jag lär väl få se någon gång. De flesta log lite men några blev lite lagom irriterade...
Sedan åkte vi hem till Pernilla där man fick duscha och fixa till sig inför kvällen. Det bjöds på drinkbuffé, god mat, lekar och staraoke. Mycket trevligt!! Har nog aldrig druckit så mycket drinkar... Jag fick bestämma om vi skulle åka in till stan eller vara kvar, så jag valde att stanna! Vi hade såå kul och idag är jag sååå hes, men glad!! Har så underbara vänner! :-D

Imorse väcktes jag av min underbara skruttunge som var på ett strålande humör. Det smittade av sig och jag kände mig förvånansvärt pigg och beslutade mig för att följa med familjen till flygvapenmuséet. (de hade tänkt åka dit för att jag skulle få sova) Det var mycket blåsigt som synesimage114
men Stella tyckte det var toppenkul! Hon har pratat om Bipbop som flygplan heter på hennes språk hela dagen, allt skulle provsittas... Hon hade inte ens ro att sitta still och äta upp sin glass!
Nu är hela familjen helt slut efter helgens bravader (Tobbes svensexa var i fredags) och snart är det dags för sängen!

Kommentarer
Postat av: Annika K

Så himla roligt att få läsa om din möhippa! Jag måste säga att dina kompisar hade hittat på en massa roliga och precis lagom pinsamma saker! Jag hoppas få se fina scrapalster från möhippan sen...;-)
Förstår att du kanske börjar bli lite nervös nu? Bara en vecka kvar! Hur går det med placeringskorten?

Postat av: Sandra

Stort grattis och lycka till inför morgondagen! Du har väl inte glömt att be någon fota alla små detaljer du vill ha till dina scrapsidor? ;-)

2007-07-20 @ 12:31:43
URL: http://smamirakel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback