Var tog våren vägen?

Hmm... döm om min förvåning när jag vaknade och såg att snön vräkte ner.... Jag blir så trött!! Vill faktiskt att våren ska komma nu. Tycker det är jättefint med vita vintrar men NU RÄCKER DET!
Stellas förkylningar lär väl inte sluta dyka upp förrän våren är här misstänker jag. Igår var det ju hur skönt som helst, solen strålade från en klarblå himmel! Nog om vädret! ;-)

Här hemma stiger vi fortfarande upp strax efter kl6. Faktum är att jag börjat få rutin på att lägga mig vid 22. Jag som alltid varit jordens nattuggla! Märkligt det där med små barn som kan bestämma över vuxna.... Men det är ganska skönt faktiskt! Jag lär ju få mer sömn nu än när hon vaknade lite senare och jag gick och lade mig m y c k e t senare.
På söndag är det ju dags för sommartid, är mycket spänd på om hon kommer sova till 7 i veckan som kommer!

Dags att göra lite nytta....

Kommentarer
Postat av: Petra

HiHiHi. Jag funderade just på samma sak: om barnen ska sova längre på morgonen. Mina äldsta vaknar strax efter 6, men de roar sig själv tills jag stiger upp vid 7. Det är ljuset som gör att de vill upp. Har försökt förklara för dem att när det blir sommar är det ljust mitt i natten och att man inte kan gå efter det, men de fattar inte... HiHiHi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback