Lite nytt

Nu är lillprinsen firad i dagarna två och somnade för natten runt halv sex igår. Eller, vi gjorde ett tappert försöka att ta upp honom till kvällsmaten, men han ville bara sova. Det blev välling och somna om! Och inatt kom han själv in till oss när han vaknade! Det har sina fördelar med vanlig säng! (Vi slängde ut spjälisen i fredags.) 
Lille gubben! <3 Han har fått massor av fina presenter som han gillar stenhårt! Dessutom har han upptäckt tjusningen med att öppna paket. :-D Han var inne i storasysters rum igår förmiddag och snodde ett inslaget paket som han öppnade... Visserligen till honom men jag tror hon hade velat ge honom det själv. ;-)

Lite pyssel då...
Tänkte visa en LO jag gjorde till Skrotbokens doodlingstema:



Jag flippade visst ur och täckte pappret helt... Men skoj var det! :-)



På scrappiz hade jag häromdagen en LO där man skulle ha olika typsnitt i rubriken. Så här blev min:



Tycker att det blommiga pappret är sååå fint, borde köpa fler, men jag kommer inte ihåg vad det är... Fast det går ju ta reda på! Gillar det somriga fotot på lillprinsen. Flera olika thickers, minialpha, samt flera typsnitt på dymon. Och så har jag klippt ut rankan på kesolocket, ser ni den?



Hittade en närbild... :-D

Kan också visa Lilla röda traktorn.



Den gjorde jag till Skrotbokens tema gummiband. Man skulle använda gummiband på ett eller annat sätt.
Jag hällde upp glimmermist i två olika färger i ett tråg och doppade snoddarna i, innan jag rullade dem över mitt cardstock. Jag hade tänkt mig en annorlunda effekt, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig... Fast ganska fint ändå! :-) Fotot visar min fina kille djupt inne i ett avsnitt av lilla röda traktorn som var favvo ett tag. Nu är det Lazy town som gäller!



Tror jag har ganska mycket liggande som jag inte har visat här. Ibland är det svårt att hålla isär vad man visat och inte... Får göra en inventering! :-)
Imorrn är det måndag igen och dags för nytt ord i Skrotbokens mini art journal. Fortfarande inte för sent att hoppa på om du inte gjort det än! Det är jättekul och väldigt inspirerande!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du kan verkligen doodla. Superläckert! Och billigt blir det ju med... ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback