Scrapptorgets marstävling

Jamen jag kan visst inte sluta... Kom ju på att jag har ett bidrag till marstävlingen på ScrappTorget som jag inte har bloggat än... Så kan vi ju inte ha det! :-) Även om det betyder att jag bloggar mitt tredje inlägg idag. :-D
Förutsättningarna löd att man skulle sy på något vis på sitt alster, samt använda pastellfärger.
Jag blev sugen på att altra ett påskägg!



Knyckte sportbladet från maken och använde som bas. (på underdelen är det dock akrylfärg och vit servett som grund) Hittade lite överblivet påskpynt som jag limmade fast. Sen blev det lite blommor och en tråd med pärlor och flygfän.



Närbild på påsktjofset, en blomma och fjärilen. :-)



Banden som pryder kanterna, samt det sydda... Sydde lite i mitt organzaband för att kunna rynka ihop det.

Så kul det är att altra när man väl sätter igång! Ska bli bättre på det också! :-)

Kommentarer
Postat av: Mahlin78

Oh jisses vilket snyggt påskägg! Jag sparar ner det i min inspirationsmapp - för jag ska själv altra ett nervös

Postat av: Eva G

Hoppsan vad mycket nytt det var här då;-) Vilket fint påskägg, det måste jag också få till ett. Å du som påstår att du inte kan altra, kan du ju visst det. Kram

2011-03-21 @ 22:02:08
URL: http://eagessonspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback