SMAJ v.18, 19 och 20

Fattar inte varför jag plötsligt halkar efter hela tiden... Igår gjorde jag iallafall ett ryck och gjorde de tre bidrag som saknades. De kommer här i en lång rad...

V.18 Dröm



Inkidopappret är ju ruskigt snyggt! Måste bunkra fler tror jag... Min journaling handlar om att jag drömmer om ett liv i harmoni och att vi får vara friska och må bra! Finns ett barn i bekantskapskretsen som blev akut supersjuk nyligen, han är fortfarande dålig med förhoppningsvis på bättringsvägen. Det har fått mig att tänka mycket på hur man disponerar den tid man har och vilka prioriteringar man gör.

v. 19 Medvetenhet



Jag har det senaste året blivit medveten om att jag är sockerberoende... Nu kör jag LCHF igen och då går det riktigt bra, men så fort jag släpper det minsta på kontrollen är det kört och jag trycker i mig socker okontrollerat. Väldigt dumt och väldigt obehagligt! Hoppas jag kan sluta med de där dumheterna, jag mår bara dåligt och känner mig misslyckad när jag äter upp barnens överblivna lördagsgodis.

v.20 Frö



Det här blev jag inte så nöjd med. Kan hända att det inte riktigt är klart än, men för stunden är det det. Frö associerar jag med min trädgård som jag sakta men säkert håller på att fixa till. Det kommer dröja lååång tid innan den känns något så när klar, men det är himla roligt att drömma och planera och stoppa ner någon planta eller buske här och där. För att inte tala om hur kul det är att se alla lökar jag petade ner i höstas komma upp och blomma!!
I höst ska jag och maken åka till Amsterdam. Gissa om jag ska bunkra lökar!? :-)

Ikväll är jag gräsänka, då kommer mina fina vänner hit för att dricka vin, äta god mat och umgås! Ska bli superkul. Måste bara röja lite först... ;-P Har inte tid att sitta här längre mao.

Kommentarer
Postat av: Mahlin78

Helt underbara SMAJ-kort!!! Drömmen om att må bra och vara frisk tror jag vi är många som instämmer i, än mer när någon i omgivningen eller man själv blir/är sjuk!



Ha en bra helg och ta hand om dina nära och kära! Stor kram, M.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback