Sjukstuga igen...

Ganska länge sen, men nu är det dags igen. V blev sjuk i fredags kväll. Anade oråd när vi var i Norrköping och gick på stan. Inne på BR satt han lugn och fin i vagnen... Inte likt min kille! Sen fick han mycket riktigt feber och har fortfarande. :-( Ska till VC imorrn och se om de har nån förklaring. Jag tror på öronen...
Inleder mitt sommarjobbande med en VAB-natt. Känns sådär, men det kan man ju inte rå för. Barnen är ju faktiskt nr 1!!
Igår var han på sitt allra mammigaste humör och behagade inte somna förrän klockan var ca 23.15. Behöver jag säga att jag var liiite irriterad då!? Jättejobbigt och samtidigt tycker man ju så synd om honom. :-(

Nog om detta! Har ju lovat att visa min SMAJ för förra veckan. Idag är det ju nytt ord igen...
Förra veckans ord var Scrapglädje och jag tolkade det på detta vis:



Dassig bild... Jag har penslat kortet med Gesso innan jag målade med crackle paint. Det blev ju mycket finare krackelering den här gången. Kan det vara Gesson?! Sen har jag stansat en nyckel i alu-tejp och cardstock. Sen har jag färgat in den och embossat för att den skulle se lite mer naturtrogen ut.
Ordet är målat med glossy, men det syns visst erbarmligt dåligt.

Scrapglädje för mig är att få prova nya material och tekniker samt främst såklart umgås och pyssla tillsammans med likasinnade!!



Igår gjorde jag också ett bidrag till en månadstävling jag hittade... Får se om jag får tid att blogga det nån dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback