Skiss på Punky scraps...

Fortsätter med månadsutmaningarna hos Punky scraps och visar min LO som jag gjorde efter utmaning nr 22 som är en skiss...



Först använde jag några gamla utstansade cirklar som masker och sprayade mitt cardstock med vit chalkboardmist. Sen målade jag en ram runt hela pappret med Gesso och satte washitejp över. När papper, foton och dekorationer var på plats var jag inte riktigt nöjd med resultatet... Men efter att jag sovit på saken en natt eller två kom jag på att jag ville stänka rejält med vit färg över hela LO'n. Jag täckte fotona med skyddspapper och öste över akrylfärg som jag spätt ut med lite vatten. Mycket bättre! :-)
Ibland är skaparprocessen snabb och ibland tar den lite längre tid...

First, I used some old cut-out circles as masks and sprayed my cardstock with white chalk board mist. Then I painted a frame around the paper with Gesso and put washitape over. When paper, photos and decorations were in place, I was not really happy with the results ... But after I slept on it one night or two, I realized that I wanted to splash lots of white paint all over my layout. I covered the photos with paper and poured over the acrylic paint that I have mixed with some water. Much better! :-)
Sometimes the creative process is fast and sometimes it takes a little longer ...

Kommentarer
Postat av: misty

I love your style a lot! This is very cool...great take on the sketch!

Postat av: Lynn Dunton

Love all the splashes and butterflies. Lovely photo of the flowers too!

2011-07-23 @ 00:42:41
URL: http://www.supersmileysheep.blogspot.com
Postat av: Mison/Marie

Snygg skisstolkning!

2011-07-23 @ 13:53:51
URL: http://g
Postat av: Cheryl

and this page is AMAZING!!! thanks for playing along at Punky Scraps x

2011-07-27 @ 20:14:23
URL: http://craft-thing.blogspot.com
Postat av: ElinÅ

Oooohhhh, tänk vad en natts sömn kan göra:) älskar vita färgstänket! Färgerna får verkligen den fina blomman att ploppa upp och synas. Toksnygg!!

2011-08-03 @ 11:27:34
URL: http://elinsscrapblog.blogspot.com
Postat av: Mandy H aka Craftysprinkles

So cool!! I love the splash of white!!

2011-08-08 @ 23:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback