Länge sen...

Hej på er! Ja nu var det länge sen jag uppdaterade! Sorry, men jag har fullt upp med fjällresor och annat festligt! :-) Har skapat lite grann, men inte hunnit fota ännu, så idag visar jag en halvgammal LO. ;-)
Men först en liten reserapport. Förra söndagen åkte jag och Stella upp till Örebro för att byta bil och åka med min pappa. Innan vi åkte bjöds vi på lunch där tillsammans med hans fru som skulle vara kvar hemma när vi åkte bort. Gott och trevligt att träffas, blir inte allt för ofta tyvärr!!
Vi packade om bilarna och drog iväg. Stella somnade efter ett tag och vaknade i Vansbro och kräktes rakt ut... Och igen och igen. Vi kunde inte stanna precis på minuten tyvärr. Jag tyckte så synd om henne!! :-(
In på en toalett och tvätta henne och by ta kläder. Grovsanering av bilen... När vi skulle åka vidare kom jag på att jag skulle springa in och köpa lite plastpåsar, ifall... Det var tur kan jag säga! Resten av vägen kräktes hon med jämna mellanrum och vi fick köpa påsar på fler ställen... Usch, jag tyckte så synd om henne! Hemskt att sitta i en bil och må så dåligt!
Väl framme några timmar senare bäddade jag ner henne i soffan framför en film och sen fortsatte hon att kräkas så fort hon fått i sig lite vätska. Vid 22-tiden somnade hon helt utmattad och sen kräktes hon inget mera! Skönt!
Men det tog flera dagar innan hon fick skaplig aptit igen, vilket gjorde mig lite orolig. Fick tjata på att hon skulle iallafall dricka. Hon åkte ju skidor och höll igång hela dagarna! Undrar var de får sin energi ifrån, jag hade legat halvdöd om det varit jag!
Nåväl, vädret då?! Jo första dagen var det helt ok väder, solen visade sig ibland. Skidåkningen var bra, trots att det var varmt! På tisdagen var det riktigt skruttväder! Det regnade och molnen hängde riktigt tunga i backen. Vi åkte bara fram till lunch (Stella gick i skidskola mellan 11 och 12.15), sen åkte vi hem och käkade. Efter det gick Stella och jag till badet i Hundfjället och roade oss några timmar. Sen väntade brasan på oss när vi kom tillbaka till stugan, mysigt!
Följande tre dagar var det strålande sol från klarblå himmel! Precis som det ska vara i fjällen sent på säsongen! :-) Det var inget folk i backarna och skidåkningen var toppen!!
En dag åkte vi ut utanför pisten och grävde oss (eller pappa grävde...) en fikaplats och grillade korv i solgasset! Supermysigt! Lite läskigt när vi skulle ta oss ut i pisten igen bara, det var lite ont om snö här och där och Stella ramlade och gjorde sig illa i foten. DÅ blev jag riktigt rädd, hon också! Men det gick bra och sen tog vi oss ut utan fler missöden. Stella har gjort framsteg med skidåkningen, hon åker ankarlift själv och tar sig ner i röda pister. Jätteduktig!! Och hon tycker det är såå kul!! Mest gillar hon skidskolan och trollskogen... :-)

Nu ska jag sluta jiddra och visa min layout istället... Den gjorde jag till Scrapgalens månadstävling i mars. Man skulle lifta ett alster ur bloggen och jag hittade en fin LO av Ulrika.



Jag tog upplägget men ändrade formatet till lettersize. Sen tyckte jag det var så snyggt med wellpappen och textremsorna, så det ville jag också ha! Det blommiga pappret och alfastickersarna kommer från ett kit som jag vann från Scraplagret under Linköpingscrap! Fotot på postis-Per tog jag nån gång när sonen lekte i soffan. (och jag lekte nog med min telefon...) Hipstamatic-appen som fått jobba igen! ;-)



En sån där vardagsgrej som kan vara kul att minnas om några år när han slutat leka med/titta på Postis-Per!

Inatt väntar jobb, så nu ska jag ladda med vila...
Hoppas att jag imorrn kväll hinner göra förra veckans och veckans SMAJ-bidrag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback