Mera bloggparty...

... jag tycks ha blivit ett riktigt partydjur!! :-D Hos TesaB hittade jag en väldigt inspirerande annonsutmaning med twist!! Så här ser annonsen ut:

CH


Twisten bestod i att man skulle sy på sitt alster, lite eller mycket... Jag inspirerades av färgerna och använde mig av bilden som en skiss. Tyckte att de vackra grenarna var så härliga så jag bestämde mig för att stämpla egna små vårträd på ett cardstock som först mistats med grön och brun glimmermist.
Äntligen visste jag hur jag skulle scrappa Villes första ultraljudsbild som jag haft liggande i över ett år och funderat på hur jag skulle göra med... Eftersom han skulle komma till våren passade det ju utmärkt med en vårig bakgrund!!



Bakom bilden finns dold journaling som dras upp i den lilla kvisten med fågeln. Jag blev så nöjd med bakgrunden att jag inte ville ha med någon annan deko eller något som "störde" harmonin, därför kom jag på att tagen kunde fästas i en gren som smälte in i bakgrunden!



Jag sydde en ram med två olika färger och sömmar.





Det var riktigt roligt att leka loss med stämplarna som kommer från Basic Greys "grow-a-garden". Jag använder dem inte så ofta, men när jag gör det inser jag hur läckra och användbara de är!!

Nu ska det bakas här i huset, det är ju trots allt kanelbullens dag!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken otroligt läcker LO!!!

Postat av: TesaB

Hej!

Vilken helt underbar tolkning av annonsen! Vet inte riktigt var jag ska börja men tusan vad snygg din bakgrund blev med stämplar och mist och WOW vad snygg din ram blev!!! Tack för ditt bidrag, jättekul att du ville vara med i min utmaning!

2009-10-04 @ 15:06:43
URL: http://tesasscrap.blogspot.com
Postat av: Eva G

Vilken otroligt fin lo. Vad mycket du skapar nu då. För egen del är skrivbordet ett kaos, men ambitionen finns. Kram

2009-10-04 @ 15:31:56
Postat av: Mahlin78

Otroligt snygg och underbar layout!

2009-10-04 @ 19:31:58
URL: http://mahlin78.blogspot.com
Postat av: Elle Andersson

Underbar! Underbar! Underbar!

2009-12-01 @ 10:26:44
URL: http://minelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback