Husresning

Imorse strax efter sju var vi ute vid tomten för att vara med på husresningen! Mycket spännande!! Kände mig lite som ett barn på julafton där jag klafsade omkring i mörkret och leran i mina gummistövlar och bara väntade på att de skulle "sätta igång". Det var en hel del saker som skulle "in i huset" innan de kunde sätta igång med väggarna.

60740-46

Ganska snart kom också första väggen farandes! Ganska mäktig känsla faktiskt! Vi har ju som sagt väntat ganska länge på det här tillfället!

60740-47

Och här sitter första väggen på plats:

60740-48

Sakta men säkert började vårt hus ta form! Eller sakta förresten, det går ju ohyggligt fort om man tänker på att det är ett helt hus...

60740-49

60740-50

60740-51

Nu var det dags för frukost för de hårt arbetande... Då passade vi på att knalla in i vårt hus. Kändes väldigt, väldigt litet när vi stod därinne. Tycker även det såg väldigt litet ut från utsidan, men det är väl så det är...
Vi tyckte också att vi var värda lite fika efter att ha frusit lite, så vi åkte iväg och fikade med Cissi, som jag inte träffat på länge. Kul att se henne samtidigt som vi fördrev tiden lite!
När vi kom tillbaka några timmar senare höll taket på att komma på plats och förrådet var också rest. Genast såg huset mycket större ut! Och fint blir det!!! Längtar tills det är klart!

60740-52

Återkommer förmodligen med mer bilder snart... Kommer nog att ha ganska svårt att hålla oss därifrån så länge vi vet att det händer saker hela tiden... :-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Åhh, jag förstår att du längtar!!! Är det sagt när ni får flytta in??
Ser fram emot att följa utveckling, med bilder och så. *nyfiken*
Hörs snart!

Postat av: Ingela

Ser jättefint ut!
Spännande att gå och vänta.

2006-11-22 @ 11:01:28
URL: http://coelogyne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback